(2) نفر 1
چسب های بادکنک

چسب های بادکنک

چسب بادکنک از کاربردی ترین لوازم بادکنک آرایی است که در دو نوع چسب دوطرفه و چسب مایع در بازار موجود می باشد. هر یک از این بادکنک ها کاربرد خاصی داشته و به ما کمک می کنند با کمترین هزینه و با کمی حوصله و خلاقیت محیط جشن خود را دیزاین کنیم.

خانم مهسا  حسن شعار  ۱۴۰۲ یکشنبه ۲۵ تیر
امروزه برای برگزاری مراسم هایی که شادی و سرور به همراه دارند، دیزاین محیط و هر چه زیباتر کردن آن اولین چیزی است که به ذهن هر کسی خطور می کند.
از این رو شما می‌توانید با استفاده از وسایل تزئینی متنوع، محل مورد نظر جشن و مراسم خود را به راحتی آماده کنید. یکی از بهترین و برجسته ترین لوازمی که می  تواند جشن شما را هر چه بهتر و زیباتر نماید، بادکنک  و اصطلاحاً بادکنک آرایی می باشد.



شما برای انجام بادکنک آرایی و چاپ بادکنک یا باید دیزان جشن خود را به افرادی که متخصصین امر می باشند بسپارید، یا اینکه خودتان دست به کار شده و کار زیباسازی محل برگزاری مراسم را بر عهده بگیرید. برای انجام این کار می توانید به راحتی و با صرف کمترین هزینه بادکنک آرایی جشن خود را انجام دهید. البته برای این کار نیاز به تجهیزاتی نظیر چسب بادکنک، حلقه بادکنک، استند، نی و کلیپس و ... دارید. ما در این مقاله در مورد انواع چسب بادکنک صحبت خواهیم کرد.


انواع چسب بادکنک

یکی از راه هایی که در امر بادکنک آرایی بسیار به شما کمک می کند و می توانید به کمک آن بادکنک های جشن خود را به بهترین شکل در محل مورد نظر قرار داده و دیزاین نمایید، چسب بادکنک می باشد. لازم به توضیح است که چسب بادکنک در دو نوع چسب دو طرفه بادکنک و چسب مایع مخصوص گاز هلیوم در بازار موجود می باشد.

چسب دوطرفه بادکنک

در ابتدا با چسب دوطرفه که معروف به چسب بادکنک است آشنا می شویم. این چسب مخصوص چسباندن بادکنک به سقف یا دیوار است.
چسب دو طرفه بادکنک به صورت رولی  و در بسته های ۸۰ الی ۱۰۰ عددی در بازار موجود است. این نوع چسب ها بی رنگ هستند و روی یک نوار کاغذی به صورت قطره قطره قرار دارند. شما به راحتی می توانید برای چسباندن بادکنک به سقف و یا دیوار از آن استفاده کرده و دکوراسیون مراسم خود را بر عهده بگیرید.


روش کار با  این محصول کاربردی به این صورت است که ابتدا یک رول را باز می کنید، آن را روی محل مورد نظر روی بادکنک ها قرار داده و سپس نوار رول را برمی دارید. چسب روی بادکنک قرار خواهد گرفت و در این حالت طرف دیگر آزاد می شود و می توانید آن را به سقف و یا دیوار بچسبایند.



شاید با خود فکر کنید که زمان کندن چسب از روی دیواری رنگ یا گچ دیوار کنده شود، اما اصلا نگران این موضوع نباشید. زمانی که مراسم و جشن تان تمام شد، برای کندن بادکنک ها از دیوار می توانید بدون هیچ گونه استرسی چسب را از روی دیوار جدا کنید. برای این کار تنها کافی ست کمی حوصله به خرج دهید و مقداری استون خالص ۱۰۰٪ به پشت چسب بمالید و سپس چسب را از روی دیوار جدا نمایید. به دلیل اینکه منافذ چسب، زمانی که آسیتون با آن برخورد می کند حالت چسبندگی خود را از دست می دهند، پس نگرانی بابت خراب شدن دیوار و سقف وجود ندارد.



دقت داشته باشید که اگر بادکنک را به صورت سریع و ضربه ای بکشید، ممکن است آن طرف از چسب که به بادکنک چسبیده جدا شود و چسب بر روی دیوار باقی بماند.

چسب مایع بادکنک

 این نوع چسب فقط و فقط زمانی کاربرد دارد که شما می‌خواهید داخل بادکنک را با گاز هلیوم پر نمایید. از این رو برای هرگونه چاپ بادکنک و استفاده از بادکنک هلیومی نیاز است تا از موادی استفاده شود که طول عمر بادکنک گازی را بیشتر کند. چسب بادکنک از جمله مواردی است که باعث می شود بادکنک هلیومی مدت زمان ماندگاری بیشتری داشته باشد.



طریقه مصرف آن نیز به این صورت می باشد که مقداری از چسب را در حد یک یا دو قطره وقتی بادکنک  عاری از هرگونه باد و یا هوا است داخل آن بریزید، و به آرامی با دو انگشت خود بادکنک را ماساژ دهید تا تمامی جداره داخلی آن آغشته به چسب مایع گردد و سپس با خیال راحت گاز هلیوم را داخل بادکنک تزریق نموده و به مدت طولانی از بادکنک هلیومی خود استفاده نمایید.



در نظر داشته باشید که اگر مقدار زیادی از چسب مایع را داخل بادکنک بریزید، باعث می شود که حالت ارتجاعی بادکنک لاتکسی کم شده و نتوانید آن را به راحتی و به مقدار کافی از گاز هلیوم پر نمایید. همچنین علاوه بر آن تزریق بیش از اندازه چسب مایع موجب سنگین شدن بادکنک شده و زمانی که گاز هلیوم را داخل آن پر کنید به علت سنگینی، بادکنک به صورت معلق در هوا در محل مورد نظرتان قرار نمی گیرد.

نظرات راجع به این مقاله

 عالي بود حاج کوروش کيا  665 روز پیش  
اولین  قبلی  1 ردیف  بعدی  آخر  
خیر
بله