(4.75) نفر 4
بادکنک

بادکنک

بادکنک وسیله ای است که معمولا در هر جشن و تولدی حضور داشته و تاثیر زیادی در زیبایی محیط و روحیه ی میهمانان دارد.

خانم مهسا  حسن شعار  ۱۴۰۲ یکشنبه ۲۵ تیر

با نزدیک شدن یه سری از تاریخ های خاص مثل روز تولد، سالگرد ازدواج، سالگرد آشنایی و ...دوست داریم جشنی  رو به پا کنیم و این روز رو برای عزیزامون به یاد موندنی تر کنیم. زیرا شادی کسانی که دوسشون داریم برامون خیلی ارزش داره و ما حاضریم به خاطرشون هر کاری کنیم. هورا پا به پا و در کنار همه ما در تمام این مراسم ها و شادی ها هست و به ما در برگزاری جشن در بهترین شکل ممکن کمک میکنه. ما می تونیم هر چیزی که لازم داریم رو از این سایت تهیه کنیم. اگه یه سری به سایت زده باشید حتما شاهد این موضوع هستید.


معمولا شمع و کیک در هر جشنی وجود دارن، علاوه بر این وسایل که پایه ثابت هر جشنی محسوب می شن. تزئین محیط جشن نقش مهمی در زیبایی و شادی محیط داره. بادکنک آرایی و تزئین جشن یکی از چیزایی که هورا خیلی بهش اهمیت میده و شما رو برای انجام این کار راهنمایی میکنه تا به بهترین شکل ممکن این کارو انجام بدین.
حتما بارها براتوان پیش اومده که مردد شدید که چه نوع تزئینی رو برای جشن انجام بدید و یا موفق به تهیه وسایلی که مد نظرتون هست نشدید. اما اصلا نگران نباشید مجموعه هورا با در نظر گرفتن اقشار مختلف جامعه خبر از عرضه بادکنک ها کرد تا جوابگوی هر سلیقه و بودجه ای باشه.

با ما باشید تا با تاریخچه و مراحل تولید و ساخت بادکنک آشنا بشیم.
دیدن بادکنک در هوا حس خیلی خوبی به ما میده. اما باید اینو بدونیم که بادکنک ها همیشه انقد بامزه و زیبا نبودن. در زمان های قدیم از کیسه مثانه خشک شده حیوانات به عنوان بادکنک استفاده می شد که بادکنک های طبیعی نام داشتند. با گذشت زمان، اولین بادکنک مصنوعی توسط کشیشی به نام بارتولومو در سال 1824 اختراع شد. این بادکنک را با هیدروژن باد می کردند ولی روند تولید اون ادامه نداشت.
تا اینکه بعد از سال ها در قرن 20 بادکنک های پلاستیکی اختراع شدن و برای اولین بار در سال 1930 به صورت انبوده تولید شده و در جهان معرفی شدند.

مراحل تولید بادکنک

 بادکنک از جمله لوازمیه که برای تولید اون از  لاستیک طبیعی استفاده میشه. این لاستیک از صمغ درخت ها بدست میاد. بعد از به دست آوردن این مواد، اون رو به کارخونه برده و مورد فرآوری و پلیمریزاسیون قرار میدن. فرآیند پلینریزاسیون به این صورت که مواد در یک استخر گرم میشن تا به یه دمای مخصوص برسن. بعد از این مراحله مواد آماده شکل دهی میشه که برای این کار از قالب های فلزی و یا چوبی استفاده میشه. به طوری که قالب داخل استخر شده و بیرون میاد. با وارد شدن و خروج قالب لاتکس بر سطح بیرونی اون نشسته و برعکس میشه تا مواد چکه نکنه. مرحله ی بعدی، نوبت به خشک شدن مواد میرسه .پس از خشک شدن بادکنک توسط فرچه لبه جمع شده و با فشار پمپ مکشی از پایه ها جدا میشه و قبل از اینکه وارد سیستم بسته بندی بشه، تحت شستشوی اولیه قرار می گیره.



در حال حاضر با پیشرفت های روافزون کارخانه ها و ایده های مختلف، شاهد بادکنک های متنوعی هستیم که در هر طرح و شکل و سایزی تولید می شن. برخی از بادکنک ها فقط جنبه ی تزئینی دارن، در حالی که برخی از اونها برای امور هواشناسی و درمانی و نظامی کاربرد دارن.


انواع بادکنک ها

امروزه بادکنک ها دارای تنوعی بیش از گذشته هستن، دلیل اصلی تنوع آن ها در ماده اولیه تشکیل دهنده و اشکال مختلفشون. بادکنک ها در دو جنس لاتکس و فویلی تولید و عرضه می شن. بادکنک هایی که تو سوپرمارکت ها و مغازه ها به فروش می رسن که تا چند سال پیش تو جشن ها و مهمونی ها خیلی مورداستفاده قرار می گرفتند، بادکنک ها لاتکسی هستن. هنوزم این بادکنک ها از پرفروش ترین و شناخته شده ترین بادکنک ها هستن که از لحاظ شکل و ظاهر دارای دسته بندی های مختلفی نظیر گرد یا کلابی شکل و ماری و ... می باشند.این بادکنک های جذاب در هر رنگ و طرحی به شکل  چاپ دار و بدون چاپ به صورت  تکی و بسته بندی شده به فروش می رسن. از مزیت های بادکنک های لاتکس می تونیم به خاصیت کشسانی آن اشاره کنیم، چرا که باعث موندگاری بیشتر اون شده و از پوسیدن بادکنک در معرض هوا جلوگیری می کنه.

حالا اگه شما برای تولد تم خاصی مد نظرتونه می تونید از بادکنک با همون طرح استفاده کرده و قوانین تزئین جشن رو رعایت کنید. استفاده از تم یه نظم و تزتیبی به جشن میده و شخص مورد نظر قدردان اهمیت دادن شما میشه.


بادکنک فویلی

علاوه بر بادکنک های لاتکس شما می تونین از بادکنک های فویلی برای باکنک آرایی استفاده کنین. این بادکنک ها از فویل با زرورق ساخته میشن.  بادکنک های فویلی در طرح های متنوع شماره ای، ستاره ای، دایره ای، نوشتاری، قلبی، شخصیت کارتونی، طرحی و فرمی و ست وجود دارند که هر کدوم برای جشنی و مراسمی مناسب هستن.
بادکنک های فویلی به دلیل اینکه منافذ کوچکتری نسبت به بادکنک های لاتکس دارند، پس از باد شدن طول عمر بیشتری دارن. برای بادکردن این بادکنک های فویلی می تونید از نی استفاده کنین.



از جدیدترین بادکنک هایی که امروزه در جشن ها دیده میشن. بادکنک های هلیومی هستند که از محبوبیت بسیار بالایی برخورارن. استفاده از گازهلیوم در باد کردن آن ها، باعث میشه که بادکنک ها در هوا معلق بماند. علاوه بر این، بادکنک هایی که با گاز هلیوم باد میشن، خاص بوده و جذابیت آن ها چند برابر می شود.



یکی دیگه از زیباترین و خاص ترین بادکنک های لاتکس، بادکنک ها شیشه ای هستن که در ابعاد مختلف تولید میشن. این بادکنک ها به دلیل ظاهر شیشه ای که دارن، محتواشون قابل مشاهده ست. ایده های مختلفی برای پرکردن اونها وجود داره، فقط کافیه که کمی خلاقیت به خرج بدین.
شما می تونین گلبرگ های ریز، عروسک یا بادکنک های کوچکتر داخل بادکنک قرار بدین  و خاص بودن آن جلوه بدین.


همینطور که ملاحظه کردین، مدل ها متنوعی از بادکنک ها رو در سایت برای انتخاب و سفارش قرار دادیم، که ذکر همه اونها در این مقاله ممکن نیست. برای ملاحظه باقی بادکنک ها به اینجا مراجعه کنید.


ما می تونیم با برگزاری این جشن های کوچک به عزیزامون یاد آوری کنیم که دوسشون داریم و قدردان وجودشون تو زندگیامون هستیم. فقط کافیه کمی مهربونی و خلاقیت به خرج بدیم و دست به کار بشیم.

نظرات راجع به این مقاله

اولین  قبلی  0 ردیف  بعدی  آخر  
خیر
بله